רכב טויוטה היברידי

 

רכב טויוטה עם טכנולוגיה היברידית

 

טויוטה היא לא רק אחת משתי היצרניות הגדולות ביותר בעולם כלי הרכב, עם שווי שוק של כ-200 מיליארד דולר, אלא גם חברה חדשנית שמתווה את הדרך לכל מי שעוסק בייצור מכוניות. הדוגמה הטובה ביותר לחזון ולפיתוח טכנולוגיות בהתאם לאותו חזון היא המכונית ההיברידית - טויוטה הייתה הראשונה להקים פס ייצור לכלי רכב היברידיים ועל כן גם הראשונה להציע לציבור הרחב מכונית שיש בה גם מנוע חשמלי ואשר יוצרה בייצור המוני (הטויוטה פריוס).

 

החזון של איג'יי טויודה

 

בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת נשיא חברת טויוטה, איג'יי טויודה, יזם פיתוח כלי רכב חסכוניים באנרגיה. המקור ליוזמה הייתה ההבנה של טויודה כי דלק הינו משאב יקר, לא יעיל ומזהם, ועל כן על תעשיית הרכב, ועל טויוטה בפרט, לפתח פתרונות חלופיים טובים יותר להנעת המכוניות. ב-1995 הוצג רכב טויוטה שמשלב מנוע חשמלי עם מנוע בנזין - הדגם הראשון של הפריוס, שהפכה עם השנים ללהיט, הושק בתערוכת רכב והיה האות למהפכה של ממש שמשפיעה על עולם הרכב כולו. ב-1997 הושלם פס הייצור שמאפשר ייצור המוני של הפריוס ההיברידית, וכאמור נרשמה היסטוריה. המכונית המשתלמת והמהנה מופצת מאז שנת 2000 בכל רחבי העולם, כולל ישראל כמובן, וזוכה לפופולריות רבה.

 

היתרונות של הטכנולוגיה ההיברידית

 

בעל רכב טויוטה שמנצל את הטכנולוגיה ההיברידית נהנה ממספר יתרונות משמעותיים: היתרון הראשון והחשוב מכולם הוא צריכת דלק נמוכה מאוד.

 

צריכת הדלק הנמוכה מהווה יתרון גם לבעל הרכב - חיסכון כספי משמעותי בעלויות התחזוקה של המכונית והשימוש בה - וגם לסביבה, כלומר לכולנו. במאה ה-21 אין כמעט מי שלא מבין כי מוטלת עלינו אחריות משמעותית מאוד והיא לצמצם את הפגיעה בסביבה כדי שגם הילדים שלנו והילדים שלהם יוכלו לחיות על פני כדור הארץ בתנאים טובים. מנועי בנזין הם בין המזהמים העיקריים של האוויר, ואילו רכב טויוטה משפחתי בעל מנוע היברידי פולט בין 86-87 גרם לקילומטר, תלוי בדגם, הרבה פחות ממכוניות משפחתיות אחרות, ולמעשה במצב EV ובמהירות של עד 50 קמ"ש לא נפלטים כלל מזהמים!

 

יתרון שני הוא השקט. אם מנועי בנזין מטבעים מייצרים רעש בלתי מבוטל, המנוע החשמלי של טויוטה היברידית פועל בחרישיות ומעניק לנוסעים במכונית חוויית נסיעה משודרגת. למעשה אחרי שמתרגלים לדממה, שמשרה עלינו שלווה אמיתית, קשה להבין איך בכלל אפשר לנהוג כשברקע כל הזמן נשמע טרטור מנוע. עוד סיבה טובה לאמץ את הטכנולוגיה ההיברידית היא המומנט והכוח המשמעותיים שמעניק החיבור בין שני המנועים, שבמידת הצורך משלבים כוחות כדי להרחיב את מנעד האפשרויות של הנהג.

 

כמה זמן מחזיקה מעמד סוללה היברידית?

 

אחד החסמים העיקריים שגורמים לרתיעה מהטכנולוגיה ההיברידית, מעבר לקושי לשנות הרגלים ישנים גם כשכבר ברור שהם לא תורמים לחיינו, הוא החשש מפני תחזוקה יקרה ומסובכת. כדאי לדעת כי רכב טויוטה מגיע עם מצבר היברידי שניתנת עליו אחריות ל-100,000 ק"מ או ל-5 שנים. בנוסף מציעה טויוטה אפשרות להאריך את השירות ההיברידי עד ל-12 שנים, כך שהיתרונות של הטכנולוגיה החדשה לא כרוכים בהשקעה רבה מדי.

 

אילו דגמים מגיעים בגרסה היברידית?

 

בין רכבי טויוטה 2018 שמגיעים בגרסה היברידית ניתן לציין את המכונית האורבנית המודרנית טויוטה יאריס, את המשפחתית הקומפקטית אוריס, כמובן הפריוס שהחלה את המהפכה, ה-SUV החזק Toyota Rav4 וכאמור גם לדגם טויוטה chr יש גרסה בעלת מנוע חשמלי.

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות