טויוטה פריוס

טויוטה פריוס - המכונית שחוללה היסטוריה

טויוטה פריוס היא לא עוד מכונית - אלא רכב שחולל היסטוריה: זוהי המכונית ההיברידית הראשונה בתולדות המין האנושי שיוצרה בייצור המוני. למעשה הפריוס לא רק יוצרה בייצור המוני אלא גם זכתה לפופולריות רבה, ב-2008 כבר נעו מיליון טויוטות שכאלה על הכבישים ברחבי העולם, בשנת 2011 הגיע מספר הפריוסים ל-2 מיליון וב-2013 כבר נמכרה הפריוס ה-3 מיליון.

באופן טבעי הדגמים המוצעים כיום מתקדמים במיוחד וממשיכים להוביל את המהפכה ההיברידית הכל כך חשובה לעתיד התחבורה, ובמידה מסוימת גם לעתידו של כדור הארץ.

החזון והפיתוח

בשנת 1993 נשיא טויוטה איג'יי טויודה הביע דאגה עמוקה לעתיד תעשיית הרכב, בעיקר בגלל שכמות האנרגיה שנדרשה לצורך כל נסיעה הייתה עצומה ויצרה תלות אדירה בדלק יקר ומזהם. כמי שעומד בראש תאגיד רכב מהגדולים בעולם (כיום טויוטה היא אחת משתי היצרניות המובילות ביחד עם ג'נרל מוטורס האמריקאית), הוא לא רק הביע דאגה אלא הנחה את אנשי המחקר והפיתוח בחברה למצוא פתרונות - רכבים שצריכת האנרגיה שלהם נמוכה. כעבור שנתיים הוצג פתרון מרשים במיוחד: רכב טויוטה היברידי, כלומר כזה שמצויד גם במנוע חשמלי וגם במנוע בנזין (שנכנס לפעולה כשהחשמל "נגמר" ועד להטענתו של המנוע החשמלי מחדש). באוקטובר 1997 כבר החלו לנוע מכוניות שכאלה, שזכו כמובן לשם פריוס, על הכבישים וכאמור ההצלחה הייתה ועודנה מרשימה.

4 הדורות של טויוטה פריוס

הדור הראשון של טויוטה פריוס יוצר בין השנים 1997 ל-2003. בשנים הראשונות הוא נמכר בעיקר ביפן, ורק ב-2001 החל שיווקה של הפריוס גם לאירופה ולארה"ב - ומיד באותה שנה הוא זכה בתואר "מכונית השנה בצפון אמריקה". תחילה צויד הדגם במנוע בנזין של 58 כוחות סוס ובמנוע חשמלי של 40 כוחות סוס, וב-2001 שודרגו המנועים ל-70 כוחות סוס ו-44 כוחות סוס, בהתאמה.

הדור השני של המכונית ההיברידית שחוללה היסטוריה הציג מספר שינויים משמעותיים ובפרט הארכת הרכב כך שליושבים מאחור יהיה יותר מקום. מתח העבודה של המערכת ההיברידית שודרג גם הוא, והגיע ל-500 וולט, כך שהספקו של המנוע החשמלי הגיע ל-67 כוחות סוס (מנוע הבנזין נהנה מ-76 כוחות סוס). עוד שינוי חשוב היה כריות בטיחות בצידי הרכב, כסטנדרט.

בשנת 2009 הוצג הדור ה-III של הפריוס. נפח מנוע הבנזין הוגדל מ-1.5 ליטר ל-1.8 ליטר (עם 99 כוחות סוס) והמנוע החשמלי הפך לעוד יותר עוצמתי עם 82 כוחות סוס. הדור הרביעי נכנס לפעולה בשנת 2015, עם משקל קל יותר, צריכת דלק מופחתת ומנוע חשמלי עוד יותר חזק.

מה מאפיין את פריוס 4.0?

הפריוס דור 4 מתאפיינת לא "רק" בחיסכון בצריכת דלק (71 ק"מ לליטר!) ובשימוש במנוע חשמלי לא מזהם - איכויות יקרות ערך, ובפרט בעולם שכבר מודע היטב לסכנות המאיימות על עתידו עקב זיהום אוויר - אלא זכתה גם לעיצוב שובה לב במיוחד, שהופך את המכונית ההיברידית שחוללה היסטוריה למובחנת היטב מכל מתחרותיה. בפרט יש לציין את הקימורים המרשימים שלה ואת סביבת הנהג שנראית כאילו נשלפה מסרט עתידני משובח במיוחד. עוד יתרון של טויוטה פריוס דור 4 שכדאי לציין הוא תא מטען גדול יותר שמאפשר גם נסיעות משפחתיות עם המון ציוד.

בטיחות ללא פשרות

 

עוד מוטיב בולט מבחינת טויוטה פריוס הוא ההקפדה על רמת הבטיחות. הסטנדרט בתחום זה כולל 7 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים, מצלמת רוורס, חיישני חגורת בטיחות, בלימה אוטומטית במצבי חירום, זיהוי תמרורים ובקרת סטייה מהנתיב - כך שבנוסף לשקט שמאפיין את פעילות המנוע, ולמצפון השקט בזכות הרמה הנמוכה מאוד של פליטת מזהמים אתם זוכים גם בשקט נפשי בכל נסיעה.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות