טויוטה היברידית

כל היתרונות שמציעה לכם טויוטה היברידית

 

חברת טויוטה הייתה מהראשונות בעולם שהשיקו כלי רכב היברידיים, על כל היתרונות הטמונים בהם. אם גם אתם שמעתם דבר מה על טויוטה היברידית אבל עדיין לא ברור לכם בדיוק מה זה הדבר הזה, אם אתם מחפשים ממש כעת רכב חדש, שימו לב ליתרונות ולתועלות.

 

טויוטה היברידית – גם בדגמים הוותיקים והמוכרים

 

הדבר הראשון שכדאי להבהיר בנוגע לטויוטה היברידית זה שלא מדובר אך ורק בדגמים שנראים אחרת ומתנהגים אחרת מכל הדגמים המוכרים והאהובים. הטכנולוגיה ההיברידית, שנחשבת לירוקה ולחסכונית מאוד, הוכנסה בשנים האחרונות להרבה מאוד דגמים שנמצאים בייצור רציף. דוגמאות? את טויוטה יאריס הוותיקה תוכלו למצוא גם בגרסה היברידית, לצד הגרסה הרגילה המבוססת על מנוע בעירה פנימית וותיק. כמו כן, דגמים היברידיים מוצעים בדגמים כגון פריוס, טויוטה CHR, ראב 4 ועוד.

 

שני מנועים שנותנים לכם יותר

 

מה זה בעצם טויוטה היברידית? מדובר ברכבים שבהם מותקנים שני מנועים במקביל, מנוע אחד הינו מנוע חשמלי ומנוע אחר הינו מנוע בעירה פנימית. בדרך כלל, מנוע הבעירה הפנימית יהיה קטן יותר מהמקובל שכן אם צריך כוח חזק, שני המנועים יעבדו האחד עם השני, ביחד. אך הרעיון ההיברידי איננו רק להעניק לרכב תוספת כוח. בדרך כלל, יש צורך בפעולה רק של אחד המנועים, באופן שהנסיעה תהיה יותר חסכונית ויותר ירוקה. המנוע החשמלי נכנס לפעולה למשל בתחילה נסיעה, כאשר נוסעים נסיעה איטית בזמן פקקים ובכלל – בנסיעה עירונית שבדרך כלל צורכת הרבה מאוד דלק.

 

חיסכון בדלק וגם בתחזוקה

 

בנסיעה בין עירונית פעיל יותר המנוע המבוסס על דלק. השילוב בין שני המנועים הינו אופטימלי ומחשב הרכב בוחר מתי להפעיל כל מנוע (אין צורך בשיקול דעת של הנהג). התוצאה – צריך פחות דלק, הוצאות התדלוק יורדות וזיהום האוויר פוחת. חשוב לציין כי עלויות התחזוקה הכללית של רכב היברידי אינן עולות על אלו של רכב טויוטה בעל מנוע רגיל. למעשה, עולה כי לפעמים עלות התחזוקה אף יורדת שכן מערכות שונות כגון מערכת הבלימה נשחקות בקצב איטי מאוד.

 

נסיעה חלקה ומהנה

 

כאשר המנוע החשמלי פועל, עולה כי הרכב ההיברידי נושא עימו בשורה נוספת. טויוטה היברידית מאפשרת לכם נסיעה חלקה ושקטה כמו שאף פעם לא חלמתם. מנוע חשמלי, המבוסס על סוללה נטענת, לא יוצר רעידות באופן שנגמרות על ידי מנוע בוכנות רגיל (בנזין או סולר). הרכב לא חווה את אותן התנודות ובכלל – המנוע שקט להפליא, ממש כפי שבטרייה של המחשב הנייד או של הסלולרי שלכם אינה מרעישה.

 

הפעלה ירוקה וחסכונית

 

רכב היברידי במיטבו לא מתבסס אך ורק על הטענה של הסוללה דרך רשת החשמל הכללית. ברכב היברידי, בשונה מרכב חשמלי שלא כולל מנוע בעירה פנימית, הסוללה נטענת גם תוך כדי נסיעה. באמצעות מנגנון אוטומטי, אנרגיה שנצברת בזמן הבלימה בתוספת שימוש במנוע כגנרטור, מטעינים את הסוללה. כמו כן, בזכות העובדה שיש שני מנועים, לא יהיה מצב שבו הרכב נעמד לצד הדרך בשל סוללה שהתרוקנה. זהו רכב ירוק, פחות מזהם, פחות בזבזני, הרבה יותר חסכוני ובעל תפקוד יעיל.

 

סוללות לזמן ארוך

 

עוד חשוב לדעת שהסוללות של רכבי טויוטה בעל המערכת ההיברידית יכולות להחזיק מעמד לאורך שנים. למרבית הנהגים, לא יהיה צורך לבצע החלפת סוללות בתקופת השימוש הרגילה, עד למכירת הרכב. זאת ועוד, מדובר בסוללות הניתנות למחזור כך שהתועלת הסביבתית, לצד התועלת האישית, ברורה. מתעניינים ברכב היברידי מעולה? בסוכנות משנה SOS טויוטה תמצאו שירות מנצח ומבחר גדול, רכבים חדשים, רכבי יד 2, אפשרות לטרייד אין והסדרי מימון נוחים ומשתלמים.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות